۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۰

رویترز

پوتین اوباما را از ریل خارج کرد

پوتین اوباما را از ریل خارج کرد

یک خبرگزاری غربی با اشاره به اقدامات رئیس جمهور آمریکا در نشست جی هشت برای متقاعد کردن سایر کشورها جهت کنار گذاشتن بشار اسد، عنوان کرد که رئیس جمهور روسیه تلاش های اوباما را در این زمینه عقیم گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ولادیمیر پوتین" "باراک اوباما" را از ریل خارج کرد و اجازه نداد که وی در تلاش های خود برای کسب موافقت دیگران جهت ساقط کردن حکومت سوریه به نتیجه برسد.

پوتین عصر سه شنبه به کشورهای غربی هشدار داد که تسلیحات ارسال شده برای شورشیان سوری می تواند علیه اروپا مورد استفاده قرار بگیرد.

به نوشته رویترز، بعد از دو روز مذاکره رهبران هشت کشور پیشرفته جهان، نتیجه آنگونه که اوباما و "دیوید کامرون" انتظار داشتند رقم نخورد و رئیس جمهور روسیه با اقدام غرب جهت ارسال سلاح به شورشیان مخالفت نمود اما در عین حال از اقدام مسکو در تسلیح دولت سوریه دفاع کرد.

هر چند برخی رسانه های غربی از منزوی بودن پوتین در نشست جی هشت که روزهای دوشنبه و سه شنبه در بلفاست ایرلند شمالی برگزار شد گزارش می دهند اما با این وجود اقدامات رئیس جمهور روسیه موجب شد که کشورهای غربی نتوانند به خواسته خود برسند.

این نشست در نهایت با درخواست رهبران هشت کشور برای برگزاری کنفرانس صلح در مورد سوریه در سریع ترین زمان ممکن به پایان رسید. برای این کنفرانس که قرار است در ژنو برگزار شود تاریخی مشخص نشده اما آمریکا و روسیه تلاش دارند که این کنفرانس در ماه اتی میلادی برگزار شود.

در همین رابطه یک مقام غربی اعلام کرد که این کنفرانس در اواخر ماه آگوست برگزار خواهد شد.

کد خبر 2079901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha